Kundansvarig
Sökes till Vintrie
Älskar du att arbeta med kunder och skapa långvariga relationer? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi söker en engagerad och driven kundansvarig som vill vara med och ge våra kunder den bästa upplevelsen från köp till inflyttning i deras nya bostad.
Om tjänsten
Som kundansvarig på Peab Bostad ansvarar du för kundresan i våra bostadsprojekt. Efter att externa fastighetsmäklare har sålt bostäderna tar du över kundrelationen och ansvarar för löpande uppdateringar och frågor. Du ser till att vi ligger steget före och att våra kunder får en positiv upplevelse vid inflyttning. Du arrangerar stomvisningar, följer kunden på besiktning för att slutligen hålla i tillträdet och lämna över nycklarna till kunderna.
Du kommer att vara spindeln i nätet mellan interna roller och kund, och arbeta nära våra projektledare samt sortimentsansvariga. Du kan också ha kontakt med externa mäklare i säljprocessen. Arbetet sker både på kontoret i Vintrie och på arbetsplatsen för det pågående projektet, vilket innebär att B-körkort och tillgång till bil är ett krav.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara
- Planera och genomföra kundevent såsom avtalsträffar, stomvisning och informationsmöten.
- Säkerställa att CRM-systemet innehåller korrekta uppgifter om projekt, bostäder och kunddata.
- Utskick till befintliga köpare och avstämningar med projektledare kring status i projektprocessen.
- Utformning av månadsbrev till köparna inkl fotografering till brevet, mäklaren och Instagram.
- Ansvara för att mötesplatser där vi tar emot kunder är representativa, såsom exempelvis Bobutik och visningslägenheter.
- Svara på kundfrågor via telefon och mail.
- Granska ritningar och bidra i framtagande av säljmaterial i samband med övriga roller inom Peab Bostad.
Vi söker dig som
- Har minst ett par års erfarenhet av att arbeta med kundrelationer.
- Är en självständig teamspelare som trivs med att arbeta i projektgrupper med många kontaktytor.
- Är driven, initiativrik och van att ta egna beslut.
- Har goda kunskaper i Office-paketet och erfarenhet av att arbeta i CRM-system.
- Behärskar svenska mycket väl i både tal och skrift.
Praktisk information
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Vi använder oss av arbetspsykologiska tester i rekryteringsprocessen för att göra en så objektiv bedömning som möjligt.
Ansökan
Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar om din erfarenhet av att arbeta med kunder.
Observera att vi ej tar emot ansökan via mail.
Vi avböjer hjälp av rekryteringsföretag
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulrika Englund på mail ulrika.englund@peab.se
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag 2024-12-15
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.